Vändpunkten. Vad var det som hände egentligen?

Sitter i soffan och myser med Eurovision på tv. Har inte tittat från början men efter att lördagsbesöket hade gått hem efter diverse magsmärtor sattes det på. Jag skulle behöva hämta min digitalkamera och ladda in bilder därifrån med det blir tydligen aldrig av. Lathet?

Nåväl, det kanske är dags att avslöja något stort som har hänt i mitt liv sedan jag höll igång bloggen sist. Jag och barnens pappa separerade i höstas och det var en stor anledning till varför jag inte hann med bloggen. Beslutet var gemensamt och vi har inga som helst agg mot varandra utan är fortfarande bra vänner och bor 2 min ifrån varandra vilket har gjort det väldigt smidigt med barnen. Jag bor kvar i vår gamla 3:a medan han har flyttat till en 2:a i huset bredvid. Det var ett tufft beslut och verkligen inte något jag egentligen ville för barnen. Men det jag kan säga idag ca 7 mån efter separationen är att det verkligen var rätt beslut. Jag och M har kunnat lösa allt utan större konflikter och vi kan idag fortfarande umgås som en familj även om vi inte är tillsammans längre.

I ungefär samma veva var jag tvungen att verkligen söka jobb med tanke på att jag skulle bli ensamstående och min mammaledighet led mot sitt slut då M skulle vara hemma istället. Under hösten läste jag Fysik B på 75% samtidigt som jag var mammaledig och det var även då jag lyckades få ett jobb som jag var tvungen att börja på på en gång för att få det. Jag började då jobba 50% samtidigt som jag var mammaledig och pluggade fysik på 75%. Det var en tuff tid men det som inte dödar en gör en starkare. Jag lyckades klara av kursen med bravur och jobbar idag 100%. Ms pappaledighet har också tagit slut vilket betyder att båda barnen går på förskolan på heltid.

Idag trivs jag bra med mitt liv, åtminstonde när jag stannar upp i all vardagsstress och inser hur bra jag faktiskt har det. Jobbet jag lyckades få är på Södertäljes största nöjesmagasin NeWZ där jag sliter med att sälja annonsplatser, ordna inför våra modefotograferingar och allmänt vara tidningens ansikte utåt och jag trivs sjukt bra. Nya dörrar har öppnats i mitt liv och framtiden är mer osäker än tidigare men ändå så bra.

Nu har det blivit alldeles för mycket text och alldeles för lite bilder. Undrar ni något mer får ni fråga!

Till jag har orkat fixa kameran bjuder jag på två gamla bilder på mina underverk!





Kommentarer
Postat av: J

va bra att de går framåt såg att du gjort slut med nya killen på facebook, vad tråkigt. hoppas dit liv löser sig bra. du e stark!

2011-07-15 @ 20:50:15
Postat av: Erika

Så söta!

2011-07-31 @ 16:01:08
URL: http://mylittlewords.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


NIKKI
Ibland tar livet plötsliga vändningar och då gäller det att hänga med. Jag är en 20årig 2barnsmamma med som spenderar dagarna med mina galna kollegor på Södertäljes största nöjestidning och min lediga tid hemma med två små söta monster.





RSS 2.0