Julen.

Nu var denna jul också avklarad. Här har man gått och längtat i ungefär ett år efter den roligaste tiden på året. Iår var den inte lika rolig längr. Vet inte om det beror på att jag har blivit äldre och fått barn eller att ja, jag vet inte.
Tyckte om mina julklappar iaf, det mesta var bra förutom kanske den rosa mysdressen som jag fick av min mormor. Haha
Mysig var det iaf, det var ju första julen av alla som jag firade med Matsen och Tindra liten.

Det som gjorde att mitt humör försvann lite var efter vi hade öppnat alla julklapparna. Det har alltid funnits en rivalitet mellan mig och min lillasyster vad det gäller julklapparna och vi tycker oftast att orättvisa råder. För det mesta brukar det väll inte vara så stor skillnad men självklart blir det lite syskontjaffs. Jag hade förväntat mig att det iaf skulle bli ungefär som vanligt iår, men inte du. Nu låter jag självklart jätte barnslig men på något sätt har det blivit viktigt, man känner sig på någotvis mindre älskad om hon prioriterar någon.
Iår har jag fått höra hela tiden att nej, linn ska inte få så mycket, hon fick ju skateboarden för 1700 i förskott. Då antog jag att hon kanske skulle få lite småsaker och att det möjligtvis skulle vara lite mer åt mig, men ack så jag bedrog mig igen. Nu kan detta bero på att mamma kanske tycker att jag blivit mer vuxen och inte behöver få lika mycket, vad ved jag men jag känner mig ändå lite nere och det känns som om att jag gjort något så att jag inte har förtjänat lika många presenter trots att det borde vara tvärtom, eller ja det är inte antalet presenter som egentligen har beydelse men jag kände mig mindre värd. Jag valde att inte säga något eftersom jag inte ville förstöra stämningen på julafton. Det är ju trots allt julafton, men nu måste jag få skriva av mig lite. Jag fick EN julklapp som bara var till mig, självklart fick vi en jätte bra present till oss allihop som jag verkligen hade önskat mig, men det var ungefär allt.
Förlåt mamma, men jag blev väldigt ledsen, på så sätt att jag nästan sitter i tårar nu.Jag försökte verkligen att inte känna det men så blev det ändå.
Det är en väldigt konstig känsla måste jag säga, jag var glad för mina presenter men samtidigt väldigt ledsen inombords. Det är verkligen inte meningen att vara otacksam om du läser det här, jag blev som sagt bara väldigt sårad. Jag vill inte heller påstå att jag borde ha fått något mer eller att jag ska få något mer, för jag vet att du inte heller har så mycket pengar att du kan sprida dem omkring dig. Jag skulle nästan mest få dåligt samvete om du kände dig tvungen att köpa något mer, även fast jag inte tror att du skulle göra det.
Jag får dåligt samvete bara jag tänker såhär.
Tack ska ni ha iaf för en annars trevlig julafton.

Ha en riktigt God Jul alla ni där ute!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Förlåt min älskade dotter...det har inget med kärlek att göra... Det är jag som är klantig bara...men vi har redan pratat om detta.

Älskar dig!!!

Mamma

2007-12-25 @ 23:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


NIKKI
Ibland tar livet plötsliga vändningar och då gäller det att hänga med. Jag är en 20årig 2barnsmamma med som spenderar dagarna med mina galna kollegor på Södertäljes största nöjestidning och min lediga tid hemma med två små söta monster.





RSS 2.0