Bvc.

I tisdags var vi nere på bvc (barnavårdscentralen) för första gången. Bvc-tanten mätte och vägde Tindra.
Hon lyckades självklart kissa på vågen.
Stor har min lilla fina flicka blivit, hon är nu 54 cm och väger 4360 gram. Hon mätte också huvudomkretsen som låg på hela 37 cm till skillnad från de 34,5 hon hade när hon föddes.
Det var minsann inga kurvor utan staplar, haha

En annan sak som är lite rolig angående bvc-tanter är att de är jätte flummiga (enligt mig), vet inte om de skulle vara bättre om de inte var det men det är lite roligt ändå. Det går inte riktigt att beskriva, de är helt enkelt flummiga, iaf min tant.
Ingen som håller med mig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


NIKKI
Ibland tar livet plötsliga vändningar och då gäller det att hänga med. Jag är en 20årig 2barnsmamma med som spenderar dagarna med mina galna kollegor på Södertäljes största nöjestidning och min lediga tid hemma med två små söta monster.





RSS 2.0