Feber.

Det började i söndags, hade känt mig lite risig hela dagen men tänkte att jag säkert bara var trött. Vi var hem hos svärmor och allt var bra. Sen när det var dags för att lägga sig kände jag hur jag fick feber, självklart hade jag inte febertermometern hemma men tog två alvedon och hoppades på det bästa. Dagen efter kom mamma över med en örontermometer som då visade 38.9 (39.4). Dagen var lugn och jag kände mig bättre emot kvällen.
På tisdagen kände jag mig ännu lite bättre och skulle då till bvc så vi gick det och allt gick bra. När jag sedan kom hem kände jag hur febern började komma igen, tog tempen som visade 38.5 (39.0), tog även då två alvedon och hoppades på det bästa. Kände att det inte blev bättre och beslöt mig för att ta tempen igen ungefär en timme senare då stod det att den låg på 40.3 (40,8). Ringde min käre mor som sa ojdå, men hur kan du prata?
haha
Mamma bestämde sig sen för att ringa sjukvårdsupplysningen och kolla läget (vilket vi gjort några gånger innan också). De sa att det förmodligen var fel på termometern eftersom man ska lägga på en halv grad vilket gör att jag skulle ha jätte hög feber vilket inte verkade rimligt. De rekommenderade oss att ta tempen med en rumptermometer. Mamma fick då springa omkring och leta upp våran som varit spårlöst försvunnen men hittade tillslut den. Hon kom över och sa åt mig att ta tempen. Så jag låg där med tempen i rumpan och hoppades på det bästa, jo tjena så tur hade jag inte. 40.7 låg min temp på så örontermometern hade visat rätt. Mamma ringde igen och de sa åt henne att jag skulle duscha kallt och varva alvedon och ipren var tredje timme eftersom det var viktigt att febern gick ner. Efter ett par timmar sjönk äntligen febern men det blev inte mycket sömn den natten inte.
SUCK
Dagen efter mådde jag bättre till en början men febern gick sedan upp och ville inte gå ner. Mamma ringde igen och de sa åt oss att åka in till sjukhuset eftersom jag även märkt att jag var lite öm i ena bröstet så att det kan vara en mjölkstockning. Vi åkte in och efter ett tag fick vi komma in på bb där de tittade på mitt bröst och hon sa att det inte alls var så farligt och att febern antagligen hade gett med sig (hade ingen feber när de tog tempen då, men det var för att alvedonen hade verkat, försökte föklara det men hon lyssnade inte). Vi fick sitta där ett bra tag innan hon sa att vi kunde åka men att jag skulle ringa på fredag förmiddag. Hon hade också fel, för när jag kom hem hade jag självklart feber igen. Sitter här nu och det har äntligen lugnat ner sig lite, hade 40.5 i natt men har nästan inte haft någon feber på hela dagen.
Tack och lov

Så nu sitter jag bara här med en öm tutte, där hon måste ha sugit fel eftersom min bröstvårta gör ont hela tiden och det är inte roligt det. Jag hoppas att det blir bättre för jag orkar inte med att ha ont längre.
Så fort något blir bättre händer något annat.

USCH


Kommentarer
Postat av: Faster Ida

Låter inge skoj!! Hoppas du är bra nu!

2007-11-15 @ 17:10:19
Postat av: Agnes

naaaaw, stackare :o Krya på dig!!

2007-11-16 @ 00:04:33
Postat av: Natalie

:( krya på dig

2007-11-18 @ 15:01:51
Postat av: Mandy

Min lilla flicka :( Hoppas du blir battre snart, jag tycker inte om att ga runt och vara orolig. Har du fatt mitt paket?
Pussar till min flickor + mats

2007-11-19 @ 14:28:27
URL: http://themandy.blogg.se
Postat av: Anna

Hej! Vilken fin blogg du har! Har hittat hit från FL.

/Anna

2007-11-19 @ 22:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


NIKKI
Ibland tar livet plötsliga vändningar och då gäller det att hänga med. Jag är en 20årig 2barnsmamma med som spenderar dagarna med mina galna kollegor på Södertäljes största nöjestidning och min lediga tid hemma med två små söta monster.





RSS 2.0