Kollektivtrafiken.

Idag känner jag att jag behöver släppa ut lite av mina aggressioner mot kollektivtrafiken. Möjligtvis inte kollektivtrafiken i sig den här gången untan mer emot människor som åker tåg.
Alltid ALLTID när jag åker hemifrån jobbet så är det fullt på pendeltåget, alltid får man stå.
Där står man, gravid i 9:e månaden medans andra friska små människor myser på sina säten.
Inte en enda gång har jag varit med om att någon erbjudit mig sittplats på ett fullsatt tåg.
Inte en enda gång
Konstigt säger vissa, men ja. Det finns helt enkelt för många egoistiska människor i dagens samhälle.
De reser sig inte ens upp för äldre människor som knappt kan gå.
Usch och fy!
Droppen går när någon går av tåget och det blir en ledig plats. Tack och lov tänker jag, skönt att få sitta. Men icke sa Nikki för då är det minsann någon annan som tränger sig framför än och sätter sig ner precis framför näsan på en.
Tack så jävla mycket

Ibland blir det bara för mycket!

Kommentarer
Postat av: emlan =D

fyfan va dåligt! ja ska åka mä dig nån gång å ge ego-människor arga blickar!

2007-09-30 @ 18:36:29
Postat av: Hannah

Jag kan bli din bodyguard?

2007-09-30 @ 19:22:43
Postat av: Anonym

Usch fyfan för människor. men du vet "Ung och gravid får skylla sig själv." Blä för samhället!

2008-11-15 @ 19:07:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


NIKKI
Ibland tar livet plötsliga vändningar och då gäller det att hänga med. Jag är en 20årig 2barnsmamma med som spenderar dagarna med mina galna kollegor på Södertäljes största nöjestidning och min lediga tid hemma med två små söta monster.





RSS 2.0