Vuxen.

När blir man egentligen vuxen?

Får man vuxenpoäng av att skaffa barn och flytta hemifrån?

Måste man bli vuxen bara för att man får barn?

Är det positivt att vara vuxen?

En massa frågor som man nog aldrig kan få ett ordentligt svar på, men själv tycker jag nog att vuxen, det är något man bara blir. Jag är verkligen inte vuxen, inte än. Inte heller känner jag att vuxen är något jag måste bli för att kunna bli mamma och flytta hemifrån. Vuxen kommer sen, just nu blir jag bara en tonåring som kanske har lite mer ansvar än andra tonåring. En tonåring som lever ett vuxenliv fast inte är vuxen.

Jag är förvirrad

Kommentarer
Postat av: frida

Förvirrad är rätt ord. Jag som bara har mig själv att ta hand om vet inte ens vad jag är :/

2007-09-09 @ 00:56:09
Postat av: Hanna

Om man lever i nuet, behåller man förmågan att glädjas och känna med andra. Och riktigt vuxen behöver man aldrig bli. Vuxna är bara barn med rynkor. Ungdom är dessutom inte en tidsrymd, utan ett sinnes tillstånd. Ingen blir gammal av att leva ett visst antal år, men kanske mer mogen. För varje år som går, lämnar livet nya spår. Dess namn är som vi vet - Erfarenhet.

2007-09-19 @ 07:03:54
URL: http://rya.blogg.se
Postat av: Sandra

Måste säga att det var den bästa beskrivningen (eller funderingen) över vad vuxen är!! Kram Sandra (saddie.bilddagboken)

2007-10-07 @ 23:22:03
Postat av: Ellen

man är aldrig redo att skaffa barn, det spelar ingen roll om man är 17 eller 70. man blir inte mycke mer mogen än vad man redan är. Vuxen världen finns inte, att fylla 18 är bara en anledning att börja röka och 20 en anledning att börja köpa på systemet. bara för att man bor hemma när man är 35 så är man inget barn. man blir aldrig mer mogen än vad man själv känner sig

2007-11-29 @ 17:14:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


NIKKI
Ibland tar livet plötsliga vändningar och då gäller det att hänga med. Jag är en 20årig 2barnsmamma med som spenderar dagarna med mina galna kollegor på Södertäljes största nöjestidning och min lediga tid hemma med två små söta monster.





RSS 2.0