Minnen.

På onsdag tar min klass studenten, jag skulle egentligen stått där bland alla vitklädda och firat. Det känns sorgligt att jag inte får ta studenten med de som har varit nära mig de senaste 3 åren. Jag känner att jag gjorde helt rätt val i att behålla Tindra men det känns lite sorgligt. Istället för att ha klarat av gymnasiet har jag ett år kvar, med det är iofs bara ett år kvar. Min student kommer däremot inte bli lika rolig eftersom jag inte får springa ut med mina vänner. I höst börjar jag i en klass med helt okända människor i min ålder, jag har inte gått i samma klas som de i min ålder sen jag gick i ettan, då menar jag ettan på lågstadiet.
På måndag har de studentskiva men jag får bara gå på middagen och sen måste jag åka hem eftersom jag inte är 18 vilket också känns tråkigt. Nu när det vankas studentider så minns jag alla gamla goda tider på berga, första året var det bästa, ack vad roligt vi hade. Andra året var lite sisådär men ja, jag kommer att sakna berga. Nu när de tar studenten kommer berga aldrig mer vara detsamma, det kommer vara ett tomt skal utan innehåll.
Det är slut på bergatiderna.

För er som inte vet så är berga ett naturbruksgymnasium med internat så det var där jag spenderade mina två första år på gymnasiet, både helger och vardagar. Både skola och jobb, och självklart massor med skoj.

Kommentarer
Postat av: Emilie

Hejsan! Tänkte fråga om du har någon mailadress? Skulle vilja ställa lite frågor.. Kram!

2008-04-26 @ 21:38:34
URL: http://emiliees.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


NIKKI
Ibland tar livet plötsliga vändningar och då gäller det att hänga med. Jag är en 20årig 2barnsmamma med som spenderar dagarna med mina galna kollegor på Södertäljes största nöjestidning och min lediga tid hemma med två små söta monster.





RSS 2.0