Lördagens spänning.


Vi bevittnade lugnet före stormen idag, vi var på väg hem med bilen och såg två polisbilar ståendes vid vägkanten och hade precis stoppat en bil, lite väl många poliser tyckte vi men tänkte inte mer på det just då. Efter att ha kört en bit till möter vi en polisbil med blåljus, ytterligare en bit möter vi en civilbil med blåljus, sedan en polisbil igen och sen ytterligare en civilbil med blåljus. Plötsligt blev det hela lite spännande och hela bilen blev nyfikna på vad det var som hade hänt egentligen.

Hotade polis med pistol - gripen

Polisen stoppade en stulen bil i Farsta i södra Stockholm. Men en man i bilen hotade poliserna med skjutvapen.    - Vi skulle kontrollera bilen och personerna i bilen. Då drog någon pistol, men han är övermannad och gripen, säger Eva Nilsson, vakthavande befäl vid polisen i Stockholms län, till TT.

Polisen stoppade den stulna bilen tjugo i tio på lördagskvällen.

Ytterligare en person från bilen lyckades fly från platsen.
  

Vi hade då lyckats passera förbi allt precis innan polisen blev pistolhotad och allt började hända. Hemskt men lite häftigt.



Vi har varit iväg idag och hälsat på några barndomsvänner till mig, helt fantastiskt trevligt. Jag och mamma satt och tittade på facebook bilder och fick ett infall av att åka och träffa dem (kan man skriva så?). Så idag blev det av för första gången på säkert en 5 år, och vilka minnen man får när man träffar gamla godingar.
Det gjorde min fredag!



Mats är borta idag, han är hos en kompis och jag ska sova utan honom för första gången på månader, det känns jätte konstigt men det är bra att vi får sakna varandra lite. Lillasyster/Moster Linn är här och håller oss sällskap så att vi slipper vara ensamma. Tack Linn! Hon håller på och poppar popcorn och vill låna datorn lite nu när det är reklam i filmen. Det börjar bli sent och jag tycker att jag har skrivit mer än nog idag.

GodNatt!


Kommentarer
Postat av: Faster Ida

Haha vad coolt å bara få ett infall att åka å träffa sånna man inte träffat på fem år!

2008-02-24 @ 12:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


NIKKI
Ibland tar livet plötsliga vändningar och då gäller det att hänga med. Jag är en 20årig 2barnsmamma med som spenderar dagarna med mina galna kollegor på Södertäljes största nöjestidning och min lediga tid hemma med två små söta monster.





RSS 2.0