Fördomar.

I dagens samhälle finns det fruktansvärt mycket fördomar mot inprincip allt och alla. Om man nu ser till de fördomar som finns emot personer som har det som mig, så finns det väldigt många. Fördmmar emot unga föräldrar hör jag dagligen om även fast de inte är riktade just till mig. Ibland stämmer fördomarna och ibland stämmer de inte. En sak som jag däremot reagerar över är inte att det finns så mycket fördomar, för det finns det alltid utan att unga föräldrar som får många fördomar över sig ofta börjar kasta tillbaka fördomar som de har emot äldre föräldrar.
Varför är det så tro?En ung mamma klagar på att hon alltid får höra så mycket fördomar och börjar då kasta ur sig fördomar emot andra?
Snacka om dubbelmoral.

Kommentarer
Postat av: Mandy

De sparkar nedåt för att trycka sig uppåt. Det är en förklaring men V e r k l i g e n ingen ursäkt!!

2008-01-23 @ 13:26:24
URL: http://themandy.blogg.se
Postat av: My

håller med mandy! men jag tycker oftast att när folk klagar på unga mammor så tar dom det rakt ut ut luften. typ att alla unga mammor inte kan ta hand om sina barn osv. det är klart att det stämmer i vissa fall men det stämmer ju även hos äldre. det har ju inget med ålder att göra. men samtidigt vet man ju vissa ssaker om äldre mammor- att det är svårare att bli gravid som äldre och att det är större risk att få ett handikappat barn ju äldre man blir (det är ju därför alla över 35 får ta vissa test som gravida). såna saker är ju sanna medan många av fördomarna mot yngre mammor inte stämmer. jag har hört en massa fördomar mot unga mammor men inte en enda av personerna som sagt nåt har känt eller träffat en ung mamma.

jag fick höra när jag låg på bb (var 19 då) att "det är ju lika bra att du stannar lite längre pga av din ålder". vissa är ju cp.

2008-02-09 @ 12:45:06
URL: http://mysan87.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


NIKKI
Ibland tar livet plötsliga vändningar och då gäller det att hänga med. Jag är en 20årig 2barnsmamma med som spenderar dagarna med mina galna kollegor på Södertäljes största nöjestidning och min lediga tid hemma med två små söta monster.





RSS 2.0