Åter.

Nu är jag tillbaka igen, iaf för dagen. Jag är trött men blev sugen på att skriva lite. Vi har varit på ikea idag och shoppat lite, eller ja mamma och syster skulle handla och jag följde md för att köpa lite småsaker. Jag hittade det jag ville ha och har försökt få lite ordning här hemma, men med dåliga resultat. Jag vill så gärna ha ett rent, fint, vacker hem men jag är otroligt duktig på att samla på mig saker som jag sen inte kan samla. Nu låter det värre än vad det är men jag skulle verkligen behöva hjälp att få lite ordning.
Någon som har lite vardagliga tips till mig på hur man får undan saker? Kanske någon som frivilligt vill komma hit och hjälpa mig?


Kommentarer
Postat av: Sandra

En sak som jag vet att jag kommer satsa stenhårt på i höst när jag flyttar, är bra förvaring. Jag är också dödstrött på allt som bara ligger i vägen och som knappt används. Lådor är ju hur bra som helst. De lådor de har på IKEA i svart och vitt (finns säkert i fler färger) tycker jag är supersnygga. Finns i alla olika storlekar och tjocklekar och passar perfekt att ställa i hyllor och likaså på golvet. De jag redan har lyckats samla på mig följer garanterat med mig söderut =D Puss!

2008-06-30 @ 23:03:09
Postat av: Faster Ida

Det enda tipset jag kan ge är att släng allt och lite till som inte har användts på länge. Gör iordning varsin kartong med minnes saker till vinden med gamla saker (sånt man gjort i slöjden, presenter, leksaker) som du inte behöver/vill ha framme och försök begränsa er till just en-två kartonger var. sen förvaringslådor för att allt ska få en egen plats så att det blir lätt att städa undan. =) Lycka till!



Jag kommer gärna förbi och hjälper till också ;)

2008-07-01 @ 17:52:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


NIKKI
Ibland tar livet plötsliga vändningar och då gäller det att hänga med. Jag är en 20årig 2barnsmamma med som spenderar dagarna med mina galna kollegor på Södertäljes största nöjestidning och min lediga tid hemma med två små söta monster.





RSS 2.0