Recept- Palsternacksgryta

Detta blev Tindras lunch idag och två dagar framåt.

2 potatis
2 palsternackor
köttfärs
ca 2-3 dl vatten
lagerblad
basilika
olja/smör

Skala och skär potatis och palsternacka i bitar. Häll vatten i en kastrull och lägg i potatis, palsternacka, köttfärs samt lagerblad. Koka upp och låt koka till bitarna är mjuka. Ta bort lagerbladet och mixa. Tillsätt basilika efter smak och severa med en klick olja eller smör.

Efterätt
Blåbär och hallon pure.

Tips!
Blir purén för lös så tillsätt lite välling/ersättning/gröt pulver.

Kommentarer
Postat av: Carola

Alltså fyfan, de är så FRUKTANSVÄRT gott! Jag kanske är vuxen, men fan - vad jag älskar palsternacksgryta. Pure för den delen också, haha - barnmat på burk är livet alltså! :$ skäms men de är sant, I freaking love it och du har världens sötaste dotter! :)

2009-06-15 @ 02:33:43
URL: http://barbiegurlstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


NIKKI
Ibland tar livet plötsliga vändningar och då gäller det att hänga med. Jag är en 20årig 2barnsmamma med som spenderar dagarna med mina galna kollegor på Södertäljes största nöjestidning och min lediga tid hemma med två små söta monster.





RSS 2.0