Hemlagat VS Burkmat.

Jag har bara kört med hemlagad mat till Tindra, än så länge har hon inte ens smakat på burkmat. I början visste jag inte varför jag ville laga egen mat. jag bara gjorde. Kändes som om det var bättre även fast det egentligen inte gör så mycket skillnad. Nu känner jag att jag gjorde rärr val, jag kan själv bestämma konsistensen och ger bara Tindra sånt jag själv tycker smakar bra.  Jag tycker att det är roligt att experimentera med smaker och Tindra uppskattar helt klart min mat. Visst är det smidigt med burkmat men det är faktiskt inte alls speciellt jobbigt att göra egen. Jag har inget emot de som endast ger burkmat heller, man gör det som känns bäst själv men jag vill ändå rekommendera hemlagat. Tänk hur mycket lättare det blir sen att få henne att äta samma mat som oss, hon är ju redan van vid min mat.  I vårat fall är det hemlagat som vinner, vad tycker du?

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Vi har alltid varit noga med att låta honom äta vår mat. Kanske började vi med det lite väl tidigt, men han har väldigt länge ätit exakt det vi äter. Vi liksom anpassar vår mat efter honom, och det känns inte så jävla jobbigt att avstå från vissa saker i några månader (som vissa vill få det att verka som).
Hemlagat är ju bra i vårt fall också då jag alltid vet vad som finns i. Men om vi ska iväg någonstans har jag oftast med mig en burk, för då vet man att det klarar av värmen. Som i sommar t.ex. Om vi går hemifrån och så ska Vincent inte äta på flera timmar, då är köpmat lite smidigare.

Men jag håller med dig helt! Billigt är det också!

2008-05-28 @ 19:11:03
URL: http://meandmymen.blogg.se
Postat av: Hanna

Jag tycker det låter bäst, helt klart :D

2008-05-29 @ 19:40:32
URL: http://rya.blogg.se
Postat av: En Mölnbobos Liv - Mammablogg

Jag önskar att jag älskade att laga mat för då hade jag också gjort all barnmat själv. Jag har gjort pureer av potatis och morot men inget mera avancerat.

2008-06-10 @ 20:50:42
URL: http://www.annakarlsson.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


NIKKI
Ibland tar livet plötsliga vändningar och då gäller det att hänga med. Jag är en 20årig 2barnsmamma med som spenderar dagarna med mina galna kollegor på Södertäljes största nöjestidning och min lediga tid hemma med två små söta monster.





RSS 2.0