Recept.

Jag kom på att Tindras mat hade tagit slut igår och att jag var tvungen att laga ny, samtidigt kom jag på att vi inte har handlar. Så det blev att rota fram något som kunde passa till lunch, hittade iaf lite som jag rörde ihop till Tindra. Det blev klar godkänt och Tindra åt upp allt i ett naffs.

Couscous med kyckling, ärtor och majs.

Kycklingfile
couscous
ärtor
majs
vitlök
lagerblad
smör/olja

Skär kycklingen i bitar och koka tillsammans med lagerblad tills den är genomkokt. Koka majs och ärtor ihop till de är mjuka. Koka couscous. Ta bort lagerbladet innan allt ska mixas. Mixa maten och tillsätt vitlök. Servera med en klick smör eller olja!

Hallon/mango puré gjorde jag lätt till efterrätt eftersom jag hade frysta bär och frukter i frysen. Då är det bara att tina och mixa, lättare kan det inte bli.


Kommentarer
Postat av: Mattias

Haha jag blir lite sugen själv jueh! ><

2008-06-04 @ 00:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


NIKKI
Ibland tar livet plötsliga vändningar och då gäller det att hänga med. Jag är en 20årig 2barnsmamma med som spenderar dagarna med mina galna kollegor på Södertäljes största nöjestidning och min lediga tid hemma med två små söta monster.





RSS 2.0