Avundsjuka.

Det är klart att man blir avundsjuk. När man själv vill något och samtidigt ser hur en annan får precis det man vill ha. Vad kallas känslan som uppstår då? Jo, avundsjuka. Egentligen är det dumt, jag blir glad också. Glad för deras skull men jag blir avundsjuk också. Vi börjar verkligen behöva en ny lägenhet. Den vi har nu är jättefin men det är inte alltid lätt att ha Tindra i samma sovrum eftersom hon vaknar så lätt. Vi kan inte gå och lägga oss utan att hon vaknar och då måste vi först få henne att somna om innan vi kan få lägga oss, vilket kan ta allt ifrån 5 min till 2 timmar. Jag vill kunna gå och lägga mig utan att tyst, tyst behöva smyga mig ner i sängen. Anledningen till varför Tindra har blivit så lättväckt är lägenhetens fel. Sovrummet ligger så avskilt att det alltid är knäpptyst omkring henne när hon somnar och sover första delen av kvällen. Då är det inte så konstigt att hon vaknar sen så fort det låter omkring henne.
Förlåt, jag var bara tvungen att klaga av mig lite. Det brukar alltid kännas lite bättre när man får skriva ner sina känslor. Jag hoppas att vi kan hitta en ny lägenhet snart så är iaf ett problem ur världen.

Kommentarer
Postat av: stormammuten

Jag förstår det..men den som söker finner.

Puss!

2008-10-24 @ 08:17:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


NIKKI
Ibland tar livet plötsliga vändningar och då gäller det att hänga med. Jag är en 20årig 2barnsmamma med som spenderar dagarna med mina galna kollegor på Södertäljes största nöjestidning och min lediga tid hemma med två små söta monster.





RSS 2.0