Frustration.

Ibland blir jag frustrerad och nästintill förbannad. Jag kände mig ganska glad när jag satte mig ner för att planera Tindras födelsedagskalas lite smått, det kändes som en rolig grej. Men sen fick jag tydligen reda på att det inte alls var roligt utan onödigt, dyrt och jobbigt eftersom Tindra ändå inte förstår något och att kalaset bara är till för mig. Jamen visst, det finns en hel del sanning i det men det är ändå en rolig grej. Ett 1-års kalas känns ju ändå som något man vill ha, iaf jag! Jag har gått och tänkt på det längre och funderat på hur vi ska ha det och vilka vi ska bjuda, lite si och så. Men nu känns det inte så värst roligt längre eftersom jag bara blev hånad för att jag tyckte så. TACK, kan man inte bara ibland få göra något utan att bara en massa negativt tas upp. Det känns som om att allt jag tycker är roligt och är positiv till bara ska framhävas med en massa negativt om hur onödigt och dåligt allt är.

Nej, nu måste jag plugga vidare.

Update:
Kim citerade väldigt fint : nej det är onödigt att åka till skansen eller kolmården, hon minns endå inget! Sitt hemma istället!!
Märk den fina ironin. Förlåt, men jag är trött.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Klart du ska ha kalas för Tindra om du vill de! Nog för att hon kanske int kommer ihåg de, men de e ändå en rolig grej! Ja hade ju kalas för Oliwer när han fyllde 1

Kram pårej

2008-10-07 @ 21:47:04
Postat av: Sara

vem tycker att 1årskalas är onödigt? det är ju 1a gången hon fyller år på riktigt.och man kan ju visa kort när de blir äldre, de små liven! :) vi vill ju komma på kalas. rasmus harr aldrig vart på kalas...

2008-10-07 @ 21:49:31
URL: http://tiger.blogg.se/
Postat av: Linnlillasyster

tycker kalas är bra! (så länge mats bjuder sina snygga kompisar) :D

2008-10-07 @ 22:42:40
Postat av: M

vem vill inte ha kalas, sonen uppskattade nog sitt 1 års kalas. Han älskade gräddtårtan kan smakade av oss föräldrar + farföräldrar och faster. Och så gillade han sin xylofon. Men tårtan var bäst.

2008-10-08 @ 03:25:26
URL: http://mazlin.scriptorium.se
Postat av: Cari

Hej

Självklart ska du fixa ett kalas för Tindra när hon fyller 1 år, om du själv vill. Jag minns själv när jag fixade första kalaset för Mats moster Carina. Kram Mats mormor Tindras gammelmormor

2008-10-08 @ 07:54:14
Postat av: Sandra

What? Vem kan slänga ur sig en sådan konstig sak?? Det är SJÄLVKLART att man har ett 1-årskalas! Med pompa och ståt ska det vara, och en MASSA bilder som hon kan titta på när hon blir större =) ..och till oss andra som inte kan närvara ;) Så, ta och planera kalaset nu. Puss & Kram <3

2008-10-08 @ 10:49:19
Postat av: Nathalie

Jag tror verkligen att Vincent älskade att ha kalas Nikki. Alla folk, alla presenter, alla godsaker. Visst att Tindra inte kommer ihåg om tre år att hon hade kalas, men det är väl hennes lycka för stunden som är viktig? Annars kan du ju lägga henne i en låda i ett hörn fram tills hon är tre och börjar förstå saker. För vad finns det då för mening med att få henne att må bra? (Om man nu ska resonera som den som slängde ur sig kommentaren)

2008-10-08 @ 12:05:52
URL: http://meandmymen.blogg.se/
Postat av: moster Jenny

Alla anledningar till fest är bra anledningar. Klart ni ska ha kalas! Det spelar väl ingen roll VEM som tycker det är skojigt. Huvudsaken ingen tycker det tråkigt.

2008-10-08 @ 19:10:42
Postat av: Agnes

Folk som tycker 1-års kalas är dumt och onödigt är dumma i huvudet! SJÄLVKLART ska det firas att denna vackra varelse fyller år :D

2008-10-08 @ 21:05:21
URL: http://nikonian.blogg.se/
Postat av: Julia

Det finns alltid folk som inte tänker längre än näsan räcker..

Isåfall skulle man ju inte behöva göra någonting förän barnet var 4-5 år. Vilken unerbar inställning, ett sådant barn kommer säkert känna att det haft en lycklig barndom..inte.

Det handlar ju om att leva i nuet och att lära sig inför framtiden. Tindra kommer tycka det är kul med kalas nu och ni med förhoppningsvis och det är det som spelar roll!

2008-10-11 @ 19:36:40
URL: http://ungmamma89.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


NIKKI
Ibland tar livet plötsliga vändningar och då gäller det att hänga med. Jag är en 20årig 2barnsmamma med som spenderar dagarna med mina galna kollegor på Södertäljes största nöjestidning och min lediga tid hemma med två små söta monster.





RSS 2.0