Nonstop.

Såhär kan en dag se ut för mig:

05:40 väckarklockan ringer och trycks på znoose(stavning?)
06:00 Dags att kliva upp, göra sig iordning och äta frukost.
07:00 Tåget går ifrån Södertälje centrum
08:40 Dagens första lektion börjar
11:45 LUNCH
12:45 Första lektionen efter lunch börjar
15:50 Slutar sista lektionen, rusa till bussen
16:06 Bussen går ifrån Berga gård
17:30 Kommer fram till Södertälje centrum igen, börjar gå hemåt
17:45 Äntligen hemma igen, pussar på Tindra och hjälper till med maten
18:00 MAT och efter det ska det städas, diskas och busas med Tindra
19:00 Påbörjar nattning, på med pyjamas, läsa bok och dricka välling
20:00 Då brukar Tindra ha somnat, slänger mig på soffan. Tittar lite på tv samtidigt som jag pluggar.
21:00 Ibland tv men oftast SKOLARBETE
23:00 Glömt bort tiden som vanligt, dags att sova
23:30 Är oftast påväg att lägga mig i sängen då Tindra brukar vakna, har jag tur tar Mats henne och jag får SOVA

Nu kanske ni förstår varför jag inte alltid har tid att skriva blogg. Vissa dagar ser schemat inte alls ut såhär utan är mycket lugnare men det är fortfarande många dagar som ser ut precis så här, nonstop hela dagen. Måste jag nämna att jag somnar direkt när jag lägger mig i sängen? Det är TUFFT att plugga och ha småbarn samtidigt men jag skulle inte vilja att det var annorlunda. Det är en utmaning, och ja på ett sätt älskar jag utmaningar.
(Ja, om ni tittar på klockslaget för inlägget ser ni att det är hög tid för mig att sova nu)
GODNATT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


NIKKI
Ibland tar livet plötsliga vändningar och då gäller det att hänga med. Jag är en 20årig 2barnsmamma med som spenderar dagarna med mina galna kollegor på Södertäljes största nöjestidning och min lediga tid hemma med två små söta monster.





RSS 2.0