28 december.

Idag är jag mest trött och har ont i huvudet. Efter att ha tvingat mig själv upp ur sängen imorse upptäckte jag att det var plusgrader utan och blev åtminstonde lite glad eftersom det betydde att vi kunde gå ut och bygga årets första snögubbe! M och hans kompis lyckades bygga en över 2 meter hög snögubbe dock hade vi inga morötte rså det blev en ansiktslös gubbe.




Imorgon ska den riktiga kylan tydligen komma hit och det ska bli runt 15 minusgrader, brr säger jag bara. Vi har ju haft en liten "regel" här hemma som säger att vi ska vara ute i ungefär en timme om dagen och leka, men blir det så kallt blir det nog bara lite kortare stunder. Vi kanske får ta en lekstund på förmiddagen och en på eftermiddagen, nåväl det återstår att se. Måste ner på stan en sväng också de närmaste dagarna och köpa de sista julklapparna (ooops) och även ett par ullstrumpor till T om kylan nu ska komma ordentligt.



Sambon min ska snart iväg och storhandla och jag ska mysa här hemma med barnen så länge. Eftersom jag är så otroligt seg så är det inte omöjligt att vi parkerar oss i soffan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


NIKKI
Ibland tar livet plötsliga vändningar och då gäller det att hänga med. Jag är en 20årig 2barnsmamma med som spenderar dagarna med mina galna kollegor på Södertäljes största nöjestidning och min lediga tid hemma med två små söta monster.





RSS 2.0