I form.

Ni som har följt min blogg ett tag vet att jag efter graviditeten med Tindra tog tag i min vikt och började träna. Jag lyckades efter mycket slit att gå ner 15 kg och hamnade på en vikt jag faktiskt trivdes med trots att jag hade ett par kilo kvar att gå ner. Sen blev jag gravid med Delta och under graviditeten gick jag upp alla de där kilon som jag hade lyckats gå ner. Jag hoppades att jag precis som med Tindra skulle gå ner all graviditetsvikt på en gång, men den turen hade jag inte den här gången. Gick bara ner några kilo efter förlossningen och ligger nu på samma vikt som efter Tindra. Som det är nu trivs jag inte alls i min kropp och har bestämt mig för att bli av med mitt sockerberoende och försöka nå min drömvikt igen. På fredag sätter jag igång och ska starta det nya året nyttigt. Eftersom jag ammar och fortfarande är relativt nyförlöst så blir det ingen bantning eller hårdträning utan jag ska helt enkelt ta bort det mesta av allt onyttig och röra på mig igen, träning får till en början bestå av raska barnvagnspromenader. Ca 20 kg ska jag ner och jag tänkte att ni i bloggen skulle få följa mig lite på vägen för att nå mitt mål. Kanske blir någon annan insprirerad att bli nyttigare och skaffa sig en bättre livsstil, säg till i sånna fall så kan vi peppa varandra!

På torsdag ska jag njuta av nyårsmaten innan det nya nyttiga år 2010 börjar!


Kommentarer
Postat av: Amanda - Bloggen om Glaskonst

hoho då blir jag kanske mer peppad, de behövs just nu ^^ försöker gå ner 10 kg till.. har gått ner 10 sen sep/okt ^^

2009-12-28 @ 13:50:57
URL: http://coozie.blogg.se/
Postat av: Amanda - Bloggen om Glaskonst

sv. haha jadu, jag slutade äta godis/chips och jag tr mkt mindre mat, sådär att de här klarar jag mig på.. och tar absolut inget mer om jag så vill.



iof gjorde henrik slut med mig.. var deprimerad och åt inget första veckan men gick bara ner 3 kg då. de roliga är att jag sitter och äter ischoklad nu haha.. men är man sjuk så får man äta choklad. hoho.

2009-12-28 @ 15:45:50
URL: http://coozie.blogg.se/
Postat av: Klara- ung&gravid

Åh, precis vad jag tänkt göra när min lilla knoddis kommer ut! Då kan jag sporras av din framgång kanske:)

2009-12-28 @ 18:05:15
URL: http://mammaklara.blogg.se/
Postat av: Amanda - Bloggen om Glaskonst

sv. jopp ^^ men ska ta tag i de på början av nästa år och kämpa mig ner jag med nu ^^ hoho

2009-12-28 @ 18:43:06
URL: http://coozie.blogg.se/
Postat av: Matilda - snart 2 barns mamma!

åh vad jag längtar tills jag kan börja ta tag i min kropp igen också, måste bara få ut ungen först ;)

Men promenader och att tänka på vad man äter kommer man nog rätt långt med, Trist bara att det är så kallt ute!

2009-12-28 @ 23:40:47
URL: http://majbebis08.blogg.se/
Postat av: Mona

woho! jag har också 20 kg att gå ner efter nyår någon gång. Har BF 5e januari.

2009-12-29 @ 11:20:21
Postat av: mia

Gud vad duktig du är. En inspirerande ung kvinna!

En mycket fin mamma verkar du också vara.

Varma kramar och god fortsättning,

mvh Mia

2009-12-29 @ 21:35:33
Postat av: venna

oj det var bra gjort att gå ner 15 kg, brukar läsa din blogg sen ett tag tillbaka, :) iafl så fick jag mitt första barn för 9 månader sen men har fortfarande inte lyckats gå ner alla dessa kilon! Har alltid varit liten och som högst vägt 70 kg till mina 170 cm. Däremot vägde jag strax över 100 kg samma dag som jag födde. =/ Idag väger jag 92 kg och mår grymt dåligt av det .. men vet inte hur jag ska lyckas .. Hoppas man finner lite inspiration via dig =)

2010-01-02 @ 00:27:38
URL: http://venna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


NIKKI
Ibland tar livet plötsliga vändningar och då gäller det att hänga med. Jag är en 20årig 2barnsmamma med som spenderar dagarna med mina galna kollegor på Södertäljes största nöjestidning och min lediga tid hemma med två små söta monster.





RSS 2.0