Första dagen i friheten.

Allt känns jättekonstigt. Vet inte om jag är glad eller lite ledsen idag, är mest trött men det är samtidgit skönt att veta att skolan är slut. Det går inte riktigt att få in att det verkligen är slut nu. Allt slitande det senaste året har verkligen gett sitt resultat och jag har motbevisat de personer som kanske inte trodde att jag ens skulle komma tillbaka till skolan.


Här kommer lite mer om min studentdag för de som vill läsa:
Vi började med champagnefrukost på skolan fast beslutna att ignorera det faktum att vi egentligen inte alls får dricka alkohol på skolans område. Ja, inte bara champagne bjöds det på utan även alkoholfritt för de som ville ha (där jag ingick) och även på jordgubbar. Vi satt ute på gräset i solen, pratade, hade det trevligt och skrev hälsningar i varandras mössor. 5 min innan vi skulle ha fotografering insåg vi hur mycket klockan va och vi stressade för att göra oss klara och gå upp mot matsalen. Där togs det kort och vi fick kämpa med att lyckas hålla balansen med klackar i grässlätten. När fotograferingen var färdig hade vi klasstimme där vi träffades sista gånger hela klassen för att sedan bege oss till porträttfotografering och mingel i maskinhallarna. Där stod vi ett bra tag innan det var dags för att gå ut till bron och vinka åt bilarna på nynäsvägen och sedan gå tillbaka till matsalen för vår slutlunch/middag. Det åt mat, tal hölls, lite tårar kom från olika håll och kanter och stipendium delades ut. När lunchen sedan var avklarad var det dags att springa ut och folk rusade ut som dårar genom dörren till matsalen. Väl där ute sjöng vi lite och letade sedan upp våra respektive familjer för att hinna umgås lite innan vi skulle åka flak. Senare fick vi skjuts in till sthlm för att möta upp flaket som tog oss på en runda inne i stan där folk mest tittade på oss som om vi vore dumma i huvudet eftersom vi tar studenten redan i maj.
Efter flaket tog jag tunnelbanan till telefonplan där min morbror hämtade upp mig och så åkte vi till mottagningen. Sedan spenderade jag resten av kvällen där med god mat och härliga människor.

Det blev en bra dag helt enkelt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


NIKKI
Ibland tar livet plötsliga vändningar och då gäller det att hänga med. Jag är en 20årig 2barnsmamma med som spenderar dagarna med mina galna kollegor på Södertäljes största nöjestidning och min lediga tid hemma med två små söta monster.





RSS 2.0