Funderingar.

Igår innan jag somnade låg jag och funderade. Den här gången tänkte jag mycket på allt kring förlossningen och det som faktiskt skrämmer mig lite nu (förutom att det kommer göra ont som satan) är att trots att vi tror att det är en liten tjej som kommer komma ut så kan man faktiskt inte veta 100% säkert. Tänk om det är en liten pojk som vill titta ut istället? Skrämmande tanke, självklart skulle vi bli lika glada för det men förmodligen chockade till en början. Jag känner att jag litar på det barnmorskan sa på ultraljudet eftersom hon titta riktigt ordentligt, men vem vet? Om några veckor får vi se helt enkelt, det börjar kännas att det närmar sig. Jag börjar nästan redan bli lite nervös här hemma.

Nåväl, här hemma är det tyst och lugnt just nu. Tindra sover lunch och tv:n står på lite tyst i bakgrunden. När hon har vaknat ska vi bege oss ner på stan eftersom jag har ett paket att hämta ut på posten. Ska nog passa på att se om jag kan hitta ett par galonvantar till henne också. Senare i eftermiddag står det brödbakning på schemat och vi ska även göra lite höstteckningar och måla de stenar, löv och kottar vi var ute och plockade i förmiddags. Vi ska också hinna med lite bad och annat så det blir en fullspäckad eftermiddag, men det passar mig alldeles utmärkt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


NIKKI
Ibland tar livet plötsliga vändningar och då gäller det att hänga med. Jag är en 20årig 2barnsmamma med som spenderar dagarna med mina galna kollegor på Södertäljes största nöjestidning och min lediga tid hemma med två små söta monster.





RSS 2.0