Back in business.

Ja, den här veckan har mest bestått av magsjuka. Först var Tindra sjuk, sen blev jag sjuk och tillsist lyckades även Mats blev sjuk. Men nu är vi alla friska/på bättringsvägen iaf.
Jag sitter och gör lite matlistor över maträtter vi ska laga de närmaste två veckorna ( tänkte vara duktig och planera lite), när jag har fått ihop 14 dagar ska jag gå över till att skriva handlingslistan så att vi får hem allt som behövs till maten. De kommande veckorna ska även bestå av bakning av både godsaker och även matbröd. Det behövs bullar och kakor till Tindras födelsedag och jag är sugen på hembakt bröd. Perfekta sysslor nu när jag numera faktiskt nästan klassas som hemmafru.
Tindra går numera bara 15 timmar/veckan på dagis vilket är skönt för både henne och mig. Vi har mycket tid tillsammans och ska se till att vi fyller upp dagarna med bus och mys.

Idag efter att jag hämtade Tindra på dagis så gick vi ut och hoppade i vattenpölar i ungefär en timme eftersom det nyss hade regnat. Hoppa i vattenpölar är en av Tindras favoritsysslor och helst ska det skvätta på mig också. Jag har börjat märka att jag faktiskt nästan är en allvädersmänniska eftersom jag tycker att det är mysigt att vara ute trots att det är grådaskigt eller faktiskt regnar. Vi är i regel ute varenda dag och de dagarna vi båda är lediga brukar det bli ett par timmar.
Imorgon ska vi börja dagen med att gå ut som vanligt och sedan bege oss till biblioteket för lite sångstund. Jag tycker att det är skönt att ha aktiviteter inplanerade trots att vi är lediga för att både jag och Tindra ska få komma iväg och hitta på något.
I helgen blir det också fullrulle, på lördag ska vi på Melinas 2-års kalas och fira gulltrollet och sen på söndag ska jag se om vi inte kan komma iväg och börja inhandla Tindras presenter/julklappar eller eventuellt köpa in lite av allt som behövs nu till hösten.

Det blev ett relativt långt inlägg idag vilket är väldigt förvånande men tanke på att jag ligger i soffan och är helt slut. Vet inte varför, men tröttheten slog mig för ett litet tag sen och jag blir nog kvar här till jag orkar gå och lägga mig. Har en kopp te framför mig och en sambo bredvid mig som förmodligen kommer få ge mig mer, haha!

Bild från eftermiddagens aktivitet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


NIKKI
Ibland tar livet plötsliga vändningar och då gäller det att hänga med. Jag är en 20årig 2barnsmamma med som spenderar dagarna med mina galna kollegor på Södertäljes största nöjestidning och min lediga tid hemma med två små söta monster.





RSS 2.0