Härliga lördag.

Efter en natt med inte mycket sömn eftersom Tindra hade svårt att sova började vi dagen med att äta frukost i ett pannkaksdoftande kök eftersom Mats stod och stekte pannkakor när vi klev upp. I med frukost och sen gjorde vi oss iordning för att gå ut i skogen och plocka bär.
Vi har alltså spenderat hela förmiddagen i skogen och för det mesta plockat lingon även om det har åkt ner en hel del blåbär i magarna också. Vi fick sällskap av Henne, Anneli och Linnea och hade även picknick med de pannkakor som Mats hade stekt imorse. Vi stannade ute till det blev dags att åka hem eftersom Tindra behövde sova lunch. Hemma lyckades både jag och Tindra sova i ungefär 2½ timme innan Mats väckte oss båda. Eftersom vi skulle få middagsgäster (samma personer som tidigare) var vi tvugna att gå ner på stan och handla lite. Väl hemma igen hann vi knappt landa innan det knackade på dörren.
God middag blev det iaf, just nu sitter jag och Mats i soffan efter att ha tittat på film. Mats halvsover och jag ska gå och bada och sen lägga mig i sängen och läsa en bok tror jag. Lite konstigt känns det med tanke på att det är lördag och klockan faktiskt bara är tio i 10 men samtidigt så är det lika bra att sova och kunna njuta av morgondagen istället.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


NIKKI
Ibland tar livet plötsliga vändningar och då gäller det att hänga med. Jag är en 20årig 2barnsmamma med som spenderar dagarna med mina galna kollegor på Södertäljes största nöjestidning och min lediga tid hemma med två små söta monster.





RSS 2.0