Höst.

Idag var det mysigt höstväder ute när vi vaknade så efter att morgonsysslorna var färdiga begav vi oss ut för att plocka blådär i skogen. Hösten är den perfekta årstiden att utforska skogen och jag önskar att jag kunde mer om svamp plockning osv men att plocka blåbär klarar tom jag av! 
I början var det inte många blåbär som hamnade i burken men efter ett tag lyckades jag (med lite hjälp av Tindra) faktiskt få ihop en del och förhoppningsvis räcker det till en blåbärspaj ikväll. Efter att ha ätit lite mellanmål och utforskat skogen bestämde sig Tindra för att vi skulle gå därifrån och vi gick ner till en lekpark och lekte ett tag i stället. Sen var det dags att bege oss hemåt igen för att laga lunch och sova middag.
Just nu sover Tindra och jag vilar lite här på soffan. När hon har vaknat ska vi gå ner på stan och köpa vetemjöl samt badskum och sedan spendera eftermiddagen med att bada, laga mat och baka blåbärspaj.
Vi har alltså haft en fantastisk förmiddag och eftermiddagen kommer säkerligen bli lika bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


NIKKI
Ibland tar livet plötsliga vändningar och då gäller det att hänga med. Jag är en 20årig 2barnsmamma med som spenderar dagarna med mina galna kollegor på Södertäljes största nöjestidning och min lediga tid hemma med två små söta monster.





RSS 2.0