Inte lika härliga söndag.

Efter ännu en natt med inte alls mycket sömn vaknade jag och hade jätteont i magen. Hade jag inte varit gravid hade det inte varit någon fara men när man har en liten plutt där inne blir man lätt orolig. Det ville inte riktigt släppa och jag ringde förlossningen bara för att kolla vad de tyckte att jag skulle göra. Hon jag pratade med tyckte att jag skulle åka in och bara kolla så att både jag och bebisen mår bra och även lämna urinprov eftersom mitt urinprov hade gett ett litet utslag sist jag var på mvc. Mamma kom hit och hämtade upp mig med bilen och vi åkte till sjukhuset. Väl där inne fick vi komma in på ett rum som till våran förvåning faktiskt var exakt samma rum som Tindra föddes i. Jag lämnade urinprov och undersköterskan kopplade mig till en slags ctg-apparat och skulle kolla så att lillasyster mådde bra. Efter att det var klart kom läkaren in och pratade med oss och berättade allt allt såg bra ut och att lillasyster verkade må toppen. Ska ringa dit imorgon och få svar på urinodlingen men jag tror inte att det är någonfara eftersom jag senare under dagen upptäckte att det förmodligen är mina tarmar/mage som krånglar.
Så gårdagen bestod mest i magont och hunger eftersom jag inte fick behålla någon mat och fick ont i magen så fort jag åt. Nyponsoppa och lite vaniljglass var det enda som fick stanna och jag kan lova er att det inte är speciellt mättande. Idag mår jag bättre men är inte helt bra än, har fortfarande inte vågat äta men ska testa att ta något lite senare och se hur min mage reagerar.

En positiv sak med gårdagen är iaf att jag har världens bästa sambo som tar hand om allt när jag är sjuk. Han är bäst på alla sätt och vis och jag är otroligt lycklig som får ha honom vid min sida <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


NIKKI
Ibland tar livet plötsliga vändningar och då gäller det att hänga med. Jag är en 20årig 2barnsmamma med som spenderar dagarna med mina galna kollegor på Södertäljes största nöjestidning och min lediga tid hemma med två små söta monster.





RSS 2.0