Shoppingsöndag.

Idag har vi haft fullt upp hela dagen. Vi började dagen med att gå ut till lekparken och leka en stund, blev tyvärr bara en kort stund idag eftersom vi var tvugna att vända hem igen efter ungefär en halvtimme för att byta blöja. Strax innan lunch kom min lillasyster hit för att passa Tindra så att jag och Mats kunde åka iväg till kungens kurva och shoppa på Ikea/Toysrus/Babyland. Vi köpta en massa smått och gott och det blev saker till både lägenheten, lillasyster och födelsedagspresenter till Tindra. När vi var färdiga där åkte vi förbi Kim och co för att hämtas upp deras gamla skötbord som ska återanvändas här hemma. Innan vi riktigt begav oss hemåt igen svängde vi också förbi rusta för att köpa det sista.
Väl hemma har vi pysslat och fixat med alla nya sakerna. Idag vågade jag mig även på att laga en peruansk gryta som Kims Dennys har visat mig hur man lagar och jag måste säga att det blev ett väldigt bra resultat.
Efter att Tindra hade somnat bestämde jag mig för att börja måla om en grupp med barnstolar och ett barnbord som vi har som Tindra ska få. Det kommer helt klart ta ett tag att få allt färdigtmålat och eftersom jag inte har världens bästa tålamod kan jag bara ta lite i taget. Men om några veckor ska de minsann stå färdiga!

Nu sitter jag och Mats här i soffan och tittar på film, eller ja Mats somnar mest och jag sitter här. Ska bege mig mot sängen och lägga mig snart så kanske jag är någorlunda utvilad till imorgon.

Kommentarer
Postat av: Sara Tiger Andersson

ALLA har fan vart på IKEA idag. Haha.. Roligt! =)

2009-09-27 @ 23:32:38
URL: http://tiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


NIKKI
Ibland tar livet plötsliga vändningar och då gäller det att hänga med. Jag är en 20årig 2barnsmamma med som spenderar dagarna med mina galna kollegor på Södertäljes största nöjestidning och min lediga tid hemma med två små söta monster.





RSS 2.0